Artboard 1 copy 4

Nadarjeni otroci in najstniki

Building a tower. Playing game. Kids having fun in the domestic room at daytime together.

Nadarjeni otroci in najstniki so pogosto napačno razumljeni in povsem spregledani. V večini primerom njihov notranji svet ostane neraziskan in neaktiven, kar ni samo žalostni konec za nadarjeno osebo, temveč za celotno skupnost. Kot terapevtka za nadarjene se trudim, da prebudim čim več nadarjenih, tako odraslih kot tudi otrok in najstnikov ter jim nudim ustrezno podporo, da lahko zacvetijo v vsej svoji nadarjenosti.

Odkriti in še neodkriti nadarjeni

Najprej o otrocih in najstnikih, pri katerih je talent zelo jasno izražen že v zgodnjih otroških letih. Kot npr. Mozart, ki je že pri petih letih ne samo izvrstno igral klavir, ampak tudi skladal glasbo, ali Elton John, ki javno nastopal na zabavah že od sedmega leta dalje… Talentirani otroci se pogosto rodijo v družino z disfunkcionalnimi odnosi in nerazumevajočo okolico, kasneje pa zaradi pretirane navdušenosti drugih nad njihovo inteligenco, energijo, talenti… lahko doživijo notranji zlom, saj se v njihovem notranjem svetu ustvari velik pritisk, izpolniti vsa pričakovanja okolice. Ena izmed posledic takšnega odnosa do življenja je perfekcionizem, ki je dolgoročno poguben za razvoj ostalih področjih življenja nadarjene osebe. Ti otroci in najstniki ne zmorejo razviti srčnih odnosov, prijateljskih povezav in medsebojnega sodelovanja. Vse, kar je življenjsko, je neznani teritorij in postane breme ter bolečina.

Če pa svoje nadarjenosti v svoji mladosti ne prepoznajo, ne izrazijo dovolj jasno ali niso uspešni v šoli, se najpogosteje zgodi, da njihovo doživljanje sveta ostane nerazumljeno s strani okolice in so zato percipirani kot drugačni, posebni, preveč intenzivni. Njihova visoka energija se označi kot hiperaktivnost, na njihovo vztrajanje se gleda kot na nagajanje, na domišljijo pa kot na motnje pozornost, ‘pretirana’ strast je moteča, močna čustva in občutljivost se popredalčka kot nezrelost, ustvarjalnost in ‘duhovnost’ pa kot nasprotovanje in trmo. Kot npr. Albert Einstein, za katerega so v šoli celo mislili, da je otrok s posebnimi potrebami. Takšni otroci imajo možnost razvoja svoje nadarjenosti in družabnega ter čustvenega področja življenja, če se jih pravočasno prepozna kot nadarjene in če se jim nudi pomoč pri čustvenih, energetskih in filozofskih vprašanjih življenja.

Še neodkritih nadarjenih otrok in najstnikov je zelo veliko. Trenutno namreč nimamo vzpostavljenega dobrega odnosa za njihovo prepoznavanje (o testiranju inteligenčnega količnika in šolsko ocenjevanje nadarjenosti naslednjič), zato ostajajo zmrznjeni v svojem stanju prilagoditve, poneumljanja in prilagajanja družbi, družini, šoli in vrstnikom.

Med tem dvema skrajnostim so otroci in najstniki, ki so prepoznani kot nadarjeni, pa ostajajo kot pozabljeni neobdelani dragulji v šatulji ignorance, saj ne obstaja sistem, ki bi učinkovito usmerjal njihovo nadarjenost čez sipine in čeri ter jim pomagal tudi na ostalih področjih življenja. Njihov uspeh je odvisen od njihove vztrajnost in volje. V odraslosti se pogosto znajdejo v odnosih, kjer niso razumljeni, kjer njihova nadarjenost ne pride do izraza ter zato za vedno pokopljejo svojo drugačnost.

Individualni program GeniusX, Inštituta za raziskovanje in razvoj nadarjenosti, omogoča tako otrokom in najstnikom varno spoznavajo samega sebe, svojo nadarjenost, svojo moč in svoje šibkosti. Program, ki je posebej prirejen odkrivanju, sprejemanju in življenju z nadarjenostjo, pomaga otroku in najstniku, da se nauči izkoristi svojo intenzivnost, uporabljati svojo inteligenco, ustvarjati globlji pomen, ki temelji na pristnih vrednotah, odkrivati nove drugačne povezave, premagati sram in krivdo ter zgraditi podporni sistem.

Hkrati pa je prostor, kje se ustvarja skupina nadarjenih vrstnikov, kar je ključnega pomena za razvoj nadarjenosti. Pogovor in ustvarjanje z enako (podobno) nadarjenim je za nadarjene osebe preživetvenega pomena. Programi, delavnice in razna druženja za nadarjene omogočajo povezovanje tako na človeški ravni kot tudi na ravni nadarjenosti.

Zadnje novice

Unlocking Einstein’s brain

Research by Michael O’Boyle has shown that gifted individuals process mathematical problems differently than their non-gifted peers, with enhanced bilateral brain activity that boosts memory,

Preberi več »

Neživeti

Izkušnje izjemno nadarjenih odraslih, ki se soočajo z globokimi čustvenimi preboji in preobčutljivostjo, se lahko manifestirajo na več področjih – intelektualnem, čustvenem, domišljijskem, čutnem in

Preberi več »

Unlocking Einstein’s brain

Research by Michael O’Boyle has shown that gifted individuals process mathematical problems differently than their non-gifted peers, with enhanced bilateral brain activity that boosts memory,

Preberi več»

Neživeti

Izkušnje izjemno nadarjenih odraslih, ki se soočajo z globokimi čustvenimi preboji in preobčutljivostjo, se lahko manifestirajo na več področjih – intelektualnem, čustvenem, domišljijskem, čutnem in

Preberi več»